2014. október 31., péntek

Macskabagoly




 A macskabagoly hangja

Az első erdőszéli telkemen töltött nyaramon rengeteg megfigyelési élménnyel gazdagodtam. Az erdő ölelő közelségének köszönhetően még jobban részese lehettem a különféle madárfajok és állatok életének.
A természetnek hála olyan élményeket is átélhettem amikben eddig nem volt részem. Az egyik ilyen élmény a macskabagoly megfigyelése volt.
A nyári estéket szívesen töltöttem a szabadban és szemléltem az erdőben vagy akár a kertemben zajló eseményeket, hallgattam a madarak énekét, a tücskök muzsikáját. Ahogy a tájra egyre inkább sötétség borult a madarak éneke lassan elcsendesedett és az éjszaka nyugalmát csak a tücskök zenéje járta át. Az élet azonban éj leple alatt sem állt meg, sőt előmerészkedtek az éjszakai életet élő állatok, melyeket csak ilyenkor tudunk megfigyelni.
Egy langyos nyári éjszakán furcsa csipogó hang ütötte meg a fülemet és ez a hang nem mástól, mint a macskabagolytól származott, jobban mondva baglyoktól, hiszen ketten voltak. Egy tojó és egy hím példány bőszen beszélgetett egymással az éj leple alatt. A hangokat egyre közelebbről hallottam és hirtelen szinte nesztelen szárnycsapással a kerteben álló akácfára repült az egyik példány. Szerencsére közelségemet elég jól tűrte és így alaposan szemügyre vehettem és le is fotózhattam. A nyár folyamán a sötétedés utáni időszakban nagyon sokszor hallhatóak voltak, amint egymással beszélgettek, ebből arra következtetek, hogy ez a macskabagoly pár a közelben fészkel és a telket körülölelő erdő a vadászterületéhez tartozik.
Ennek a közepes termetű bagolynak nagy kerek feje és igen rövid farka van. Tollazata igen tarka, melynek köszönhetően kitűnően álcázza magát. Széles szárnyai végén fűrészes evezőtollaknak köszönhetően az éj leple alatt szinte nesztelenül tud repülni és elejteni áldozatát. A macskabagoly állandó madarunk, így egész évben megfigyelhető a vadászterületén, ezért nem csak a nyári időszakban, hanem télen is nálunk tartózkodik. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése