2016. július 20., szerda

Miből lesz a fecskefarkú lepke.






A fecskefarkú lepke valójában a pillangók családjába tartozik, mely család főként nagy vagy közepes termetű, színpompás fajokkal büszkélkedhet. Hazánkban mindössze négy pillangófajjal találkozhattok, a Kis apolló-lepkével, a Farkasalma lepkével a Kardos lepkével és a Fecskefarkú lepkével. Leggyakoribb fajunk a kardfarkú és a fecskefarkú lepke. 
Tegnap délután éppen a kiskertemben szedegettem a füvet és a beért terméseket, amikor a kapor szárán a fecskefarkú lepke hernyójára lettem figyelmes. Ennek a hernyónak a tápnövénye az ernyős virágzatú növények, főként a kapor, a sárgarépa, a petrezselyem vagy a vadmurok. Úgyhogy a konyhakertek vendégszeretetét élvezik. Világoszöld alapon, feketén gyűrűzött a teste és minden egyes szelvényen hat, pirosas pöttyöt visel. Amikor megpillantottam egy pillanatig sem bosszankodtam, hogy a kaprot dézsmálja, sőt inkább nagyon megörültem, hogy éppen az én kertemben vendégesedig és amíg figyeltem őt, már lelki szemeim előtt láttam a belőle kifejlődő gyönyörű pillangót. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése