2015. február 15., vasárnap

Január a kiskertemben.



Mint az előző bejegyzésemben említettem, az új esztendő első hete havat és kemény éjszakai mínuszokat hozott. Ebben a hideg és a madarak számára zord időben még jobban oda kell figyelnünk tollas kis barátainkra. Több olyan faj is van melyek a talajon táplálkoznak és ha hó borítja be a tájat nehezebben tudják megszerezni napi betevőjüket, így nekik is nagy könnyebbséget jelent a kertünkbe kihelyezett táplálék. Ilyenek például a csízek vagy az erdei pintyek, melyek a talajetetőt részesítik előnyben. Ha kertünk egy részén eltakarítjuk a havat és vagy a csupasz földre vagy pedig egy nagyobb virágalátétbe kölest, napraforgómagot, búzát vagy árpát szórunk, ezen madarak akár más fajokkal is összeverődve (zöldikék, tengelicek, házi-mezei verebek)nagy örömmel fognak falatozni. 



A hidegnek és a hónak köszönhetően rengeteg madárfajt vonzott a kertem etetőibe kihelyezett élelem és a friss víz. Nagy örömömre nem győztem a táplálékuk utánpótlásáról gondoskodni, hiszen nekem ez nagy boldogság amikor látom, hogy mennyi éhes kis csőr lakik jól és ezzel hozzájárulhatok, hogy ezt a téli időszakot, mely nekik nagy megpróbáltatás könnyebben és teli hassal tudják átvészelni. 
Azonban nem csak a madarak tiszteletek meg jelenlétükkel, hanem a mókus is folytatva a nyári és őszi látogatását, most a téli napokban sem maradt el. Minden nap meglátogatott és a kirakott diócsemegével és az almával enyhítette korgó gyomra éhségét. 


Ezt az egy hetes hideg és havas időszakot leszámítva a január többi hete enyhe és olykor tavaszias napokat tartogatott. Olyannyira, hogy január 12-én a kiskertem már a széncinege fülbemászó és sokunk által jól ismert "nyinikék, nyitnikék" és "ti-ta, ti-ta" tavaszköszöntő énekétől volt hangos. Azonban nem csak a madarakat zavarta meg ez az enyhe idő, hanem a növényeket is. Január 26-án nemcsak, hogy előbújt a kikeleti hóvirág levelei, hanem a csodálatos hófehér virágai is szememet gyönyörködtették. Ezzel leírhatom, hogy 2015 első virágára nem kellett kora tavaszig várni, hanem már a tél derekán teljes pompájában tündökölt.  


A januárnak általában a tél leghidegebb hónapjának kellene lennie, ehhez képest egy hét telt el úgy, hogy eme hónapot igazi télnek mondhattam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése