2020. október 14., szerda

Az én madárbarát kertem

 

 
Csuszka

Az október lassan ballag előre útján. A természet ösvényein sárguló falevelek, édes termésektől roskadozó bokrok, puha köd paplanba burkolózott erdei csapások, egyre hűvösebb levegő és rövidülő nappalok jelzik az ősz kiteljesedését. 
Az erdők rengetege, a mezők sápadó fűszálai jelenleg még  elegendő táplálékot kínálnak tollas kis barátaim számára, de az egyre zordabbra forduló idő, a rovarok legtöbbjét már elkezdte búvóhelyére terelni. Lassan, de biztosan fogynak a betevők a természet asztaláról. 
Hosszú évek óta, gondosan kialakított, madárbarát kerttel várom a hozzám betérő tollas kis barátaimat, hogy mire a hideg, fagyokkal tarkított időjárás beköszönt, megszokott, bejáratot etetők várják őket. Így addigra megszokják és tudják, hogy a rövid nappali időszak alatt, nálam folyamatosan feltöltött, finom csemegéket kínáló etetők várják őket. Hiszen, ha neki kezdünk a legfontosabb és legösszetettebb madárvédelmi tevékenységnek, mely a madáretetés, fontos, hogy az a hideg időszak minden áldott napján folyamatos legyen. 
Már harmadik napja, hogy bőséges csapadék áztatja a természet ösvényeit. A szűnni nem akaró eső kihívások elé állítja tollas kis barátaimat, ezért az idei szezon az én kertemben már megkezdődött, de még csak a szoktató etetést kezdtem el. Vendég még nem sok érkezik, de a kicsi szám fokozatosan növekedni fog, ahogy a levegő egyre hidegebbre fordul, és ahogy fogy az erdők, mezők ösvényein a betevő. Tartsatok velem ebben az etetési szezonban is, melyben folyamatosan bemutatom Nektek kertem tollas kis vendégeit, megosztom Veletek szokásaikat, ki melyik elemózsiát kedveli, melyik etetőt részesíti előnyben, valamint bemutatom viselkedésüket és pár jó tanáccsal is szolgálni fogok. 
Én már izgatottan várom az előttünk álló időszakot, hogy milyen fajok fognak megtisztelni a jelenlétükkel. Nagyon szeretem azokat a hónapokat, amikor tollas barátaim az én kertemben vendégeskednek, amikor finom falatokkal tudok kedveskedni nekik, és újabbnál újabb megfigyelési élményekben lehet részem nekik hála. 
A következő napokban a madáretetés szabályairól fogok írni, amik betartása nagyon fontos. Hiszen azokra odafigyelve, a szabályok betartásával tudunk igazán jót cselekedni, tollas kis vendégeinkkel. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése