2016. augusztus 15., hétfő

Vasárnap reggeli séta.




 Enyves zsálya

 Pelyhes kenderkefű

 Korallgomba

Augusztus közepén járunk és már hamisítatlanul közeleg az ősz. Tegnap reggel útra keltem, szokásos vasárnapi sétámra és az idei esztendőben először, tényleg olyan igazán ősziesnek érződött az időjárás. A levegő friss és hűvös volt, csak a nap sugarai adtak egy is melegséget, a fák levelei még zöldek, de egyre többen cserélik őszire a ruhájukat és ahogy az erdő ösvényén szedtem a lábam, szép csendesen hullottak alá a talajra, egyre puhább avarszőnyeggel borítva be azt. A táj csendes volt, mintha madár se járt volna arra, amerre én jártam, pedig ott voltak a cinegék, a feketerigók, a nagy fakopáncsok, de némán és szinte hangtalanul keresgéltek a fák törzsén és ágain. Egyedül egy csuszka pár, kedves „tveet – tveet” kapcsolattartó hangja törte meg a csendet, amint egymással beszélgettek.
Az erdő talaja sárga, fehér és lilás rózsaszín színben pompázik, hiszen a nyárutó virágai már szépen elkezdték szirmaikat bontogatni. Sárga színben virít az enyves zsálya és az erdei gyömbérgyökér, fehér színével az erdei csillaghúr rajzol szép nagy foltokat, a rózsaszín pedig a baracklevelű keserűfűvel és a pelyhes kenderkefűvel képviselteti magát. A virágok mellett számos gomba is várja az éhes erdőlakókat, de sok faj közöttük mérgező, melyet ők is jól tudnak és azokat érintetlenül hagyják. Bevallom, nem vagyok gombaszakértő, sőt nagyon kevés fajt ismerek közülük, ezért nem is szoktam gyűjtögetni őket, csak megcsodálom szépségüket és tovább ballagok utamon. Tegnap azonban találkoztam egy érdekes kinézetű gombával, első ránézésre nekem egy szép zuzmófajra hasonlított, de ahogy itthon alaposabban utánanéztem nem zuzmó volt, hanem a korallgombának az egyik faja. Tetszetős kinézetével hamar felhívta magára a figyelmet, pedig félősen meg volt bújva az avar között.
Lépjetek Ti is rá a nyárutó erdeinek ösvényeire és csodáljátok meg azt a sok kincset, melyeket előttetek is feltár a természet.   


 Baracklevelű keserűfű

 Vízi csillaghúr

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése